Sunday 1 July 2012

Air Mataku :')


              Alhamdulillah akhirnya dapat jugak tajuk entry yang sesuai . Berdebar jantung hanya tuhan jer tahu sebab tak lama lagi nak sambung belajar dekat Arau Perlis . Lingkungan 500 kilometer plus plus dari rumah ... Seperti yang semua orang tahu teardrop@air mata sangat berharga tapi menangis jugak waktu keluar dari rahim ibu , hahahaha . Berbalik pada entry kita , setiap kali teringgat Arua Perlis mesti air mata saya jatuh sebab ape ??? saya sendiri pon tak tahu . Mengikut firasat tukang tilik lorang 2 jalan Bangsar kata sebab tak lama lagi saya akan kehilangan separuh dari jiwa raga saya semasa berada disana .. Saya pon balik dan fikir giler ker apa tukang tilik nie baru terlepas dari Hospital Tanjung Rambutan ker ??? kehairanan ... Selepas 68 jam berfikir baru saya teringat apa yang dimaksudkan tukang tilik tue . Rupa rupanya saya akan berpisah dengan parents saya dan kawan kawan sejatiku nun jauh di tengah tengah Malaysia ... Apa perasaan awak semua jika orang yang awak cintai dan sayangi tinggalkan awak ??? menangis tak . Mesti menangis punya macam orang giler kan . haha :) bunyinye kalah macam tarzan dekat hutan .. 

              Biasa lar , siapa tak menangis adat kehidupankan orang yang ditinggalkan pasti menangis tapi redha jer lar .. Walaupun saya tahu air mata kita berharga tapi tetap tak boleh tahan sebaknya kalau jual air mata saya mesti mahal dari harga emas . huhuhu :) Seumur hidup saya tak pernah berpisah dengan parent walaupun orang kata dah besar panjang macam buluh tapi tetap hatiku rasa berat nak berpisah . Pada masa yang sama jugak bukan berpisah dengan parent jer tapi dengan My BFF lagi lar air mata emas saya nie jatuh macam bayi mintak susu :'( tapi bila teringat balik ini lar masanye saya berdikari . Tak salahkan kalau kita berkorban nyawa demi berperang dekat Perlis . hahah bukan semua orang berani buat macam saya nak angkat senjata pon tak reti  . Hahaha tapi tak pe saya terima dengan hati terbuka demi masa depan anak dan cucu cicit serta anak kepada cicit :) . 

                 Apa apa pon yang terjadi dekat muka bumi yang indah lagi rupawan nie telah diatur oleh Tuhan Maha Esa ingat tue . Lagi satu jangan kita bazirkan air mata kita yang jernih macam mutiara dilautan pasifik dengan perkara yang membuang masa . Redha dengan apa yang berlaku dan setiap apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya .  Wabillahi taufiq wal hidayah wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Sekian, terima kasih. Dah macam ustaz rasanya :)




BEST FRIENDS FOREVER :)


                                                        FROM LEFT TO RIGHT : SYED FAHMI SYED MOKHTAR , SAMY JEZEL , ENGKU SOPHIE SYED MAHADZIR AND TENGKU AREFIFEY TENGKU NAZARUDIN ...